Alo? Nu, greşeală!

Care n-ai avut ocazia să afli despre ultimele tendinţe de vorbit la telefon, ia şi află!

Partea cu forma de salut „bună” am lămurit-o acolo, aşă că aici mă pot ocupa de treburi mai sensibile, cum ar fi prenumele.

Prenumele nu este totuna cu pronumele şi cred că tocmai această condamnare la banalitate a condus la atribuirea unui nou rol prenumelui. Pentru o mai bună înţelegere a noului său rol voi reda un dialog relevant între doi cunoscuţi angajaţi dintr-o mutinaţională absolut necunoscută: Săndel şi Eleonor.

Săndel, având de rezolvat urgent o treabă, îl sună pe Eleonor deoarece, însuşi Eleonor, e cel care-l poate ajuta şi nimeni altcineva.

Eleonor: Eleonor.

Săndel: Săndel sunt. Colegu’, am nevoie să mă ajuţi.

Eleonor: Eleonor.

Săndel: Da, da, Eleonor. Am nevoie de ajutorul tău!

Eleonor: Am un frate la litere în anul 2.

Săndel: Nu, nu e de vocabular problema… s-a blocat aplicaţia.

Eleonor: La cămăşa port 50. Uneori, când fac amigdalită, nu merge să închid şi ultimul nasture.

Săndel: Da, trist. În fine, ai putea-o face să meargă?! Nu de alta, da am un dedlain şi-s mort fără aplicaţie.

Eleonor: Câinele meu are tulburări de personalitate, răspunde la un nume care nu-i aparţine. O fi bolnav?

Săndel: Ştiu un psiholog canin renumit, îţi promit că te ajut dacă faci drăcia aia de aplicaţie să funcţioneze.

Eleonor: Dacă mi-aş găsi o prietenă, ce bine-ar fi…

Săndel: Bine băi, te duc şi la femei după aia dacă trebuie… Uite, dacă repari rahatul ăla, îţi promit că te combin. Când te apuci de ea?

Eleonor: Înainte să-mi scot polipii sforăiam foarte muzical, acum am devenit afon.

Săndel: Bă, eşti bulangiu? Nu pot să te ajut cu asta, da’ ţi-am promis că te duc la o femeie canină. Ăăă, la un canin psihopat… Nu bă, nu la psihopat, la psiholog am vrut să zic… nu ziceai că ai o căţea bolnavă?

Eleonor: Cine? Frate-miu?! E în anul doi la litere.

Săndel: In-cre-di-bil! Bravo lui, să fie sănătos! Băi, tu auzi că nu mai merge aplicaţia aia şi fără ea îs mort?

Eleonor: Ieri m-am stricat la burtă de la corcud…

Săndel: Eleonooooor!

Eleonor: Ăsta e numele meu!

Săndel: Da bă, e numele tău! Acuma, că te-ai regăsit, n-ai putea repara aplicaţia?

Eleonor: Să nu-mi spui că nu mai merge?!

Săndel: Normal că nu mai merge, altfel de ce te-aş fi sunat, măi Eleonor?

Eleonor: Ăsta e numele meu…

Săndel: Mă pun martor că e al tău numai repara porcăria aia!

Eleonor: Stai puţin… Deci aici e un confli…, cineva a încercat să alterneze cu, mda… cumva s-a suprascris cu… Cine mama dracului a pus codul ăsta aiciiii?! Gata, hai că ar trebui să meargă.

Săndel: Cum?, aşa simplu… sigur merge?

Eleonor: Garantat.

Săndel: Hai merci! Te cinstesc baban cu prima ocazie.

Eleonor: N-am mai găsit huba buba de cireşe.

Săndel: Nu, nu, nu începe…

Eleonor: Nici de aia cu zmeură nu am mai văzut.

Săndel: Bă, fii atent: mă duc să le cumpăr pe toate şi ţi le îndes în cur, ai înţeles?! ‘tu-ţi faţa aia de ciorap. Auzi nume la el, Eleonor…

Eleonor: Ăsta e numele meu.

 

Nu v-aş fi obosit cu tot dialogul ăsta inutil dacă, la rândul lor, alţii – fraţi de glie cu Săndel şi Eleonor – nu m-ar fi obosit pe mine cu moda asta nouă de-a răspunde la telefon direct cu prenumele.

Băi băieţi, Săndei şi Eleonori, şi dragi fete, Săndele şi Eleonore, nu v-au învăţat mămicile voastre că la telefon se răspunde cu „alo” sau cu „bună dimineaţa/ziua/seara”? Şi dacă, să zicem că nu v-au învăţat, nu aţi avut ocazia ca până la angajare să mai vorbiţi măcar o dată la un amărât de telefon? Ba eu cred că da!

Şi mai cred că discernământul l-aţi dat la schimb pe telefoane, altfel nu-mi explic.

 

 

2 responses

  1. :)) nu-ti imaginezi cat de bine mi se potriveste dialogul asta astazi…

    doar ce-am avut un „meci” cu colegii de la IT… pe o problema asemanatoare cu cea a lu’ Sandel :))

    Sunt bucuros… nu sunt singurul cu astfel de probleme 🙂

    • Trebuie să admit că dialogul folosit ca mostră e pură ficţiune, dar altfel n-aş fi putut sublinia meteahna asta a posesorilor de telefon de serviciu.

Lasă un răspuns

