Să facem poşta poştă!

Nu vă imaginaţi că viaţa voastră e prea frumoasă. Orice aţi face şi oricât aţi încerca să atingeţi absolutul în viaţa voastră va exista întotdeauna Poşta Română – sau cel puţin aşa vă e hărăzit conform sloganului pe care Ea, Preaminunata Poştă, îl revendică:   ” Poşta Româna – parte din viaţa ta”.

De când poşta s-a simţit omnipotentă şi a de toate ştiutoare poţi să faci de toate la ghişeu: să plăteşti rata, să cântăreşti raţa, să cumperi cutii goale, să achiţi facturile, să încarci cartela, să vorbeşti minutele de pe cartelă, să ridici alocaţia, să o cheltuieşti pe pixuri, pe reviste, pe gumă de şters şi pe gumă. Varietatea serviciilor oferite a reînviat cozile de altă dată şi-a născut nostalgii puternice în rândul celor care au cunoscut poşta pe când era fată mare şi simplă. Acum e din ce în ce mai greu să întâlneşti la poştă fete mari, da’ măcar cât stai la coadă ai tot timpul din lume să socializezi.

Fiind de-a dreptul multilateral dezvoltată şi multiponderal batjocorită ( ai fost la „poştă”,ha?; câţi bani ai dat la „poştă”?; mămica ta ştie că te duci la „poştă”? etc.) poşta a omis să-şi mai exercite şi funcţia nativă. Dacă n-ai nevoie să apelezi la funcţia nefuncţională, viaţa poate fi frumoasă… Da’ dacă ai nevoie, ce te faci?!

Poşta deţine un site care, nu-i aşa?, face parte din viaţa ta – ca parte integrantă a poştei. Pe scurt, saitu’ vieţii conţine vreo 15 butoane care nu duc în mai mult de 4 destinaţii finale, câteva (4) linkuri către tot atâtea progenituri fătate de însăşi Poşta şi 2 numere de telefon dintre care unul e nealocat, iar celălat e de-ăla scurt care-ţi suge banii. Deşi subţirel, saitul îţi conferă o doză de aventură total neaşteptată atunci când mişuni după lista care cuprinde tarifele pentru diverse servicii proprii poştei.  Cum n-ai participat la elaborarea proiectului prin care au fost denumite categoriile de expediere şi nici nu stăpâneşti toate cuvintele limbii/poştei române, viaţa devine mai puţin frumoasă chiar dacă afli ce e aia o cecogramă. Te opreşti din navigat şi, după ce constaţi că suni la un număr nealocat, suni la celălalt. Primeşti oareşice mustrări prin telefon pentru neştiinţă şi afli că informaţia pe care o căutai tu e acolo, da’ un pic mai jos şi nu e chiar aşa.

Eu am sunat pentru a afla tarifele de expediere pentru nişte reviste, da’ nu chiar reviste. Am aflat că există, pe lângă criteriul greutăţii, şi criteriul regimului respectivelor reviste – aparent trebuie să fie tipografiate (de parcă trimite cineva reviste netipografiate). M-am simţit dator să-i răsplătesc operatorului bunăvoinţa cu aceeaşi monedă şi l-am informat că plicurile se întorc pentru refrancare chiar şi atunci când valoarea timbrelor linse şi lipite pe plic este mai mare decât cea necesară, da’ nu m-a crezut… Am ajuns într-un final la o concluzie nesatisfăcătoare şi-am abordat altfel problema.

Printre progeniturile fătate de însăşi Poşta se află Fabrica de Timbre. Născută şi crescută din ce-a produs şi ce produce Poşta, Fabrica fabrică, zice-s-ar, timbre. Am sunat să mă conving şi-am aflat că, deşi există secţiunea de comenzi on-line, nimeni altcineva în afara Poştei înseşi nu poate lua timbre de la Fabrică. M-am gândit c-or fi certate de nu-şi vorbesc şi am renunţat în a mă băga în gâlceava lor, aşă că am apelat la o doamnă dirigintă.

Doamna dirigintă a fost foarte dornică să-mi dea timbre şi cu alte valori decât 0,50 ron si 1 ron, da’ nu avea. Şi nu că nu avea acum, n-avea de câteva luni bune… De ce nu avea?! Simplu!: nu au mai primit de la Fabrică! Clar îs certate.

Poşta Română se pregăteşte de insolvenţă şi de înstrăinare. Poate nu i s-or trage de la nişte amărâte de timbre, dar de la incompetenţa de-a nu se putea descurca macar cu atât sigur i se va.

Şi mie rupe.

Lasă un răspuns

