Păru’ de la cap se-mpute

Până să se inventeze prima ustensilă cu funcţie de foarfece, moda părului lung nu era o modă, iar oamenii erau fie spâni, fie chelboşi, fie pletoşi şi, exceptând primele două categorii, pentru cei din urmă nu existau alternative. O dată cu apariţia strămoşului primitv şi rudimentar al foarfecelui au apărut şi alternativele, după cum urmează: tunsul, ciuntitul şi pletosul introvertit.

Din vremuri străvechi, oamenii au avut ce, de ce şi cu ce tunde. Deci s-au tuns.

În vremurile megamoderne pe care le trăim, unii oameni au moştenit o puternică genă de grotă tocmai de la strămoşii lor de dinaintea foarfecelui şi, deşi au ce, cu ce şi mai alea de ce, nu se tund. Astfel de oameni întâlnesc eu zilnic la ţarcul de fumat al clădirii unde-mi desfăşor activitatea.

Nu m-aş cataloga de bună voie îngust la minte, dar dacă va reieşi că sunt, vă rog să-mi spuneţi să o fac. Nu prejudecata mă face să scriu despre aceşti cheivmeni aibiemişti, ci judecata.

Fumez ţigări scurte şi beau cafea lungă, port părul scurt şi pantaloni lungi, iau pauze mici şi mi se pare ziua lungă. Cafeaua încape toată în cană, pantalonii nu-mi intră sub călcâie şi ziua, oricât de lungă, se termină la timp; „tovarăşii” mei de ţarc beau şi fumează, iau pauze rare şi lungi şi nimic altceva în-afara părului nu le trădează boala. Părul acestor instrumentişti ai claviaturilor ca cea de la care vă scriu eu acuma intră în categoria imaginilor pe care nu vrei şi nu trebuie să le vezi niciodată, cu atât mai puţin dimineaţa.

S-ar putea crede că lungimea părului e problema…Greşit! Lungimea lui ar trece neobservată sub privirea mea dacă nu ar fi supusă unui aranjament total inestetic şi uleios, iar uneori câlţos. Am văzut oameni ai canalelor cu părul mai curat şi mai îngrijit decât al lor, oi mai puţin păroase decât ei şi mături mai compacte decât chica lor rebelă. În fiecare dimineaţă trăiesc acelaşi şoc şi aceleaşi dileme: oare se pişă înainte s-o găsească sau după?, se şterg cu hârtie sau direct cu mopul?, când au erecţie li se face părul măciucă?…

Există printre ei un emancipat care n-a avut bani sau răbdare pentru o rasta întreagă, aşă că s-a ales doar cu o jumătate şi, până o strânge timp sau buget şi de-a doua, îmi chinuie mie nervu’ optic la prima oră; un alt lăţos poartă încă fes şi deja cred că e chelbos, mă aştept ca părul să-l fi cumpărat şi să-l fi cusut singur pe fes; mai sunt vreo doi care par să fi aflat că şamponu’ nu se pune în limonadă ca să facă spumă şi alţi câţiva care au avut curajul nebun de a-l folosi, dar n-aş băga mâna în jar că au facut-o de bună voie… Toate aceste figuri de popă născut şi crescut în schit sunt prezente zi de zi în ocolul fumătorilor şi-n rugăciunile mele pentru o lume mai bună şi mai sănătoasă la cap, în cap şi pe cap.

Concluzia am aflat-o demult, acum am identificat şi cărui subiect s-o atribui. Subiectul e sus, concluzia dedesubt:

Păru’ n-are nicio vină, e prost capu’ că-l ţine!

16 responses

  1. :)))))) Si eu am o problema cu asta, si mi`am dezvoltat, in timp, o abilitate nemaipomenita: de a`mi da seama cand s`au spalat ultima data pe cap. Hihi 😀 Si sa zicem, uleios, caltos, dar si mătrățos … aia e ultima !

  2. 😀 Postarea ta mi-a amintit de mama.. acum vreo 5 ani a venit in vizita la mine ( locuiam in Spania atunci) si la un moment dat iese din baie toata spume in cap. O intreb ce-a facut si-mi zice ca si-a pus gel. 😀 ” Din ala verde”.
    Era gel pt toaleta.. 😀

    • :)) bună asta!
      din aceeaşi categorie: eram la grădiniţă şi-ntro vară, însetat fiind, am dat pe gât, dintr-o înghiţitură, un pahar de limonadă.. sau cel puţin aşa am crezut, defapt era ulei 🙂

  3. credeti ca daca capul nu i spalat, corpul este altfel???

    inseamna ca acolo totul pute dragilor…sint fiinte uleioasen câltoase si mãtrãtoase in intregime, ha ha ha …

  4. Hmm, aura … aici apar 2 chestii: sunt o gramada de oameni care fac dus, dar prefera sa nu se spele si pe cap. Iti dai seama, sa ai corp curat si cap murdar. Si altii nu se spala nici, nici. 😀

  5. :))))))))) vai am leshinat..=)) bine te-am regasit mister strutz. am sa citesc in seara asta tot ce am pierdut. asezonez totul cu o punga de chips-uri si gata dixtractia :))

  6. Recunosc ca postarea asta mi-a invaluit putin stomacul, nu datorita calitatii tale incontestabile de’a scrie ci datorita subiectului!
    In alta oridine de idei te rog sa-mi dai de stire cand mai ajungi la Iasi, e de musai sa bem vinul ala! O duminica frumoasa’ti doresc!

  7. 🙂 genul acesta de personaje au o criza de personalitate. Spiritul lor de observatie le-a dat de stire ca nu ii ia nimeni in serios, probabil ca intemeiat, si atunci, ca sa poata atrage atentia asupra lor, si-au lasat plete. Iar amprenta personala, cu igiena, cu spalatul sau nespalatul parului, si-a pus-o fiecare. Eu imi amintesc de un fost coleg, caruia ii atarna fundul pantalonilor pana la genunchi. Fara exagerare. Si i-am promis ca daca nu se imbraca corespunzator, il imbrac eu. Si asta i-am spus-o de fata cu toti colegii. Si stia ca ma tin de cuvant. 🙂

  8. Domnule Vlad, as putea spune ca dupa acest post, m-am trezit. Ai dat in predoaia, am sarit eu :)) Oricum, o palma peste cap e bine venita din cand in cand (metaforic vorbind, of course).
    Mai multe nu pot sa zic ;))

  9. Mai Vlad, trebuie sa studiezi lucrurile mai cu intelepciune. In ziua de astazi daca esti normal esti si plictisitor, not funny. Iti spun eu ca pe la spate vecinii te vorbesc cum ca nu ai fi trendy, fancy si nici macar maxim. Chiar nu vrei sa fii un tip maxim?! Atunci fa ceva! Orice, numai sa iesi in evidenta. Nu conteaza daca apari intr-o ipostaza, dupa parerea ta, negativa: imputit, pletos, paros, murdar sau cu caca in pantaloni; important e sa sochezi! Si ai sa vezi dupa asta cum vor roi admiratorii in jurul tau: femeile si in principal mustele. Numai pe partea gay sa nu te dai ca atunci vor roi alte chestii pe langa tine.

Lasă un răspuns

