Fideaua şi divorţu’ gsm

Persoanele care nu deţin telefon mobil şi nici statut de abonat al unei reţele de telefonie din România, nu vor înţelege nimic din cele ce urmează. Celelalte probabil da.

Fie că eşti abonat al oringi, coşmote sau vodăfon, primeşti recunoştinţa lor sub forma unor puncte de fidelitate. Cu cât rupi factura-n două mai cu spor, cu atât primeşti mai multe. După ce strângi măcar vreo două, le poţi folosi la : plătit factura, cumpărat telefoane sau accesorii ori le ţii la ciorap până devin foarte multe. Adica niciodată.

Modul de calcul al numărului de puncte primit în raport cu limbariţa demostrată e unul aşa de simplu că nu-l înţelege nimeni. Dar punctele se dau, asta-i clar! Orice te-ai hotărî să faci cu ele, odată utilizate ţi se prelungeşte automat şi fidelitatea pe minim un an. Adica degeaba ai fost fidel dacă intenţionezi să trădezi. Loialitatea la timpul trecut se răsplăteşte cu o sumă de puncte din care abia plăteşti o factură şi asta ar trebui să te bucure atât de tare încât să vrei de bunăvoie continuarea colaborării. Dacă nu vrei, fidelitatea ta anterioră e egală cu zero, la fel ca şi valoarea ta pentru ei.

Serviciul relaţii clienţi e un alt beneficiu oferit de operatori. În principiu el este gratuit; în cazul în care te grăbeşti şi vrei prioritate, plăteşti. Adica e un fel de şpagă care-ţi dă voie să te bagi în faţă. Dacă stai cuminţel la coadă, răbdarea îţi este răsplătită cu melodii de tot felul, întrerupte sporadic de o voce care te asigură că apelul tău va fi preluat prioritar. Dar până să ajungi la coadă trebuie să butonezi tastele aferente şi să asculţi materiale propagandistice pentru toate serviciile din portofoliu. E ca şi cum te-ai duce la doctor cu mâna ruptă şi te-ar trata numai după ce îi citeşti lucrarea de doctorat.

Dacă îţi trece prin cap să renunţi la abonament trebuie să te aştepţi la o ofensivă bine pusă la punct. Suni şi spui că-ţi bagi picioarele în el contract şi-n ea telefonie, că vrei ca de luna viitoare să fii liber şi crezi că asta rezolvă problema! Ei, cucu, n-ai nimerit-o!

” Păi de ce renunţaţi? Aveţi nu ştiu ce beneficii, bla,bla,bla..

Păi că aşa m-am gândit eu…

V-aţi gândit prost!

Aşa, şi? Reţin că am sunat la relaţii clienţi, nu la cabinet de consiliere! Deci vreau să mă pupaţi pe portofel!

Da’ ar fi păcat să renunţaţi..

Do’nşoară, mă spovedeşti la telefon? De unde atâta păcat?!

Păi aveţi atâtea puncte şi beneficii, v-ar ajuta..

Nu-mi trebuie! vi le dau de pomană ca să-mi ieraţi păcatele!

Vă putem oferi un nou tip de abonament….

Duduie, matale înţelegi că nu mai vreau?! Io-ţi spun că vreau să mă piş şi tu-mi dau o cană de apă în plus, cum vine asta?

M-am gândit că vă trebuie…

Da… v-aţi greşit vocaţia.. Haideţi să n-o mai lungim, consemnaţi acolo că dau divorţ!

Bine. Ultima lună facturată va fi.. […]”.

Aştepţi să vină ultima factură da’, ca să nu te plictiseşti, îţi telefonează un mascul intransigent de la centru:

„…..

Observ că aţi solicitat încetarea contractului cu noi.

Sper că nu au acces foarte mulţi colegi la această informaţie. Nu de alta, da’ n-aş vrea să mă sune toţi angajaţii pentru a-mi aduce la cunoştinţă că au observat.

Să păstrăm o atitudine decentă v-aş ruga!

Nu face obiectul contractului aşă că am ce atitudine vreau eu! Dacă nu-i conformă, n-ai decât să-mi reziliezi contractul!

Despre contract..: sunteţi convins că doriţi să renunţaţi?

Parcă spuneai că ai observat care este opţiunea mea…

Tocmai de asta vă întreb, de ce doriţi să renunţaţi?

Sincer? Pentru că găina mea a făcut op’şpe ouă de aur şi mă mut în Tibet!

Văd că nu cooperaţi deloc!

Să-ţi notezi undeva treaba asta că să nu uiţi şi să mă suni iar degeaba!

Aveam o ofertă pentru dumneavoastră, de nerefuzat! Un abonament cu multe minute inc…

O refuz!

Păi nici nu ştiţi despre ce este vorba!

Nu-s curios să aflu!

Ar fi păcat…

Şi tu mă suni de la mănăstire?!

Nu, vă sun de la sediu central şi n-am chef de glume. Vă fac o ultimă ofertă şi vă asigur că una mai bună nu veţi găsi nicăieri!

Dacă e aia cu 2 litri de aghiazmă la preţ de unu, nu vreau!

….Deci, după cum spuneam, vă pot oferi un abonament la..

Revista „Lumina”? Nu, mulţumesc.

Bine, aici se termină discuţia noastră!

Jură-te că altfel nu te cred!

Sunteţi enervant şi neserios!

Da’ cine a-nceput?!”.

Cine n-a trăit astfel de episoade ori n-a fost abonat, ori n-a avut răbdare să stea la coadă şi a rămas abonat, ori e surdo-mut. Ori a avut noroc!

Eu n-am avut, sunt deja la al doilea divorţ!

12 responses

    • Singura problemă e în spatele celor care poartă discuţia. Trebuie să urmeze un script, să nu te lase până nu îţi spun întreaga poveste şi vina pentru orice eşec o poartă ei, în ochii superiorilor. Nu am ajuns să-mi fie milă de operatori, dar îi înţeleg şi le înţeleg şi meseria, tre’ să facă orice pentru a te convinge. De aia e bine să fii ferm şi cât mai antipatic posibil, îţi rezolvi problema mai repede şi-l scapi şi pe el de vină la evaluare. Nu e elegant, da’ e sănătos!
      Mulţumesc de urare, asemenea!

  1. 🙂 am ras cu lacrimi…excelent…ma bucur ca ai dat divort. Deja ai experienta si o sa iti faca placere.Sa nu cumva sa capeti dependenta. Pentru orice companie din Romania devii interesant si respectat doar in momentul in care realizeaza ca nu mai esti clientul ei.

  2. fain…fain…

    Am avut și eu două episoade de lămurire cu romtelecomul…

    1. Durată 40 min. … în care a priceput că dacă abonamentul meu de internet a expirat pentru a mă păstra de client poate să-mi micșoreze tariful și să dea două luni gratuit ca unui abonat nou

    2. Durată 3-4 ore cu multiple reveniri ale operatorului… am renunțat la 1 abonament de fix de care nu mai aveam nevoie… a fost nevoie de vreo 5 telefoane în care încerca să mă facă să mă simt mândru că sunt clientul lor….. într-un final a venit cu argumentul suprem……nu aveți dvs nevoie de acest abonament dar noi vă dăm abonamentul la juma de preț :)) , am sugerat să-mi dea abonamentul gratis și vreo 2000 de minute în rețea….s-a simțit ironizat și ma lăsat în sfârșit în pace…

  3. Mai că mi se face dor de abonamentu’ cu impulsuri de la romtelefon… ce vremuri, învârteam la roata aia de mi se făcea rău şi dacă suna ocupat de mai mult de ori mi se lua chefu de vorbit… Acuma, deşi am minute suficiente pentru câte o ruptură de limbă zilnic, mi s-a cam acrit de vorbit la telefon…

Lasă un răspuns

