N-am haz

Eram în lanu de păpuşoi când a ajuns emanciparea în Carpaţi. Mă sinchiseam să prind o râmă şi, nefiind un copil precoce, nu m-a prins nici emanciparea pe mine, nici eu pe râmă.

Mă simt neemancipat şi îmi vine să scriu despre Amza Pelea, Toma Caragiu, Birlic şi Puiu Călinescu. Şi despre Horaţiu Mălăiele. Şi despre Dem Rădulescu, Ştefan Bănică şi Florin Piersic. Pe măsură ce-mi vine să scriu, vă vine vouă să nu mai citiţi. Nu ştiu să scriu la mişto despre astfel de oameni, dar aş putea să scriu la foarte mişto despre cei care nu ştiu să citească despre astfel de oameni. Repet, la mine aicişa pe bloc, n-o să citiţi despre ei. Da’ eu o să scriu!

Mi-am pierdut hazul. Ascultându-l pe Toma Caragiu, mă întreb dacă l-am avut vreodată; auzindu-l pe Amza Pelea, mă consolez că nu. Mă întristez. Ca să nu mă deprim de tot deschid televizoru’. După primu sfert de oră îmi regăsesc hazul şi chefu de râs. Îl lansez pe Horaţiu Mălăiele şi mă aleg cu maţele-nnodate de la atâta râs şi, din nou, deposedat de haz. Câcat!

Intru în panică, deschid televizorul. În două reprize de mircea badea şi căpos confecţionez o biluţă şi rod o unghie, înfing biluţa-n unghie şi caut un gândac să i-o dăruiesc pe post de acadică. Aflu că nu mai am gândaci, constat că mi-am recăpătat hazul. Mă-mpinge ambiţia şi îi dau drumu lu’ nenea Puiu Călinescu. Mă pun  pe lins o lămâie după care raţionez că trebuia taiată. O tai. O ling în draci de frică sa nu râd şi-astfel să-mi pierd iarăşi hazul. Pleoscăi ca o babă, îmi curge sistematic din gură, da’ nu mă las! Şi Puiu le zice cum ştie el mai bine, eu mă lupt cu lămâia, lămâia cu materia prima de biluţe, asta o ia încet la vale, deja mi-e frică să mai pleoscăi şi, când aproape să trag în mine ceea ce ar fi putut fi o biluţă considerabilă, se găseşte Puiu s-o spună pe aia cu „m-m-marş de-aici!”. Caput ambiţie, caput haz, poftim de te şterge la gură, la nas, plimbă mopu’ , adună biluţa avortată şi zeama acrişoară şi lasă-te de prostii: retrograd ai fost, retrograd o să rămâi! Asta mi-am zis-o eu mie ultima dată când am constatat că n-am haz.

Dacă vreţi haz sănătos, căutaţi-i şi ascultaţi-i!

Dacă vreţi doar haz, cautaţi-mă după ce mă uit la televizor.

3 responses

  1. Si de ce ai tu impresia ca generatia noastra nu apreciaza inca acesti mari actori ?

    Horatiu Malaiele nu mi s-a parut niciodata genial… insa Amza Pelea, Puiu Calinescu, Dem Radulescu… jos palaria. Probabil si din cauza faptului ca Horatiu Malaiele inca ne incanta cu prezenta lui… pe cand ceilalti nu mai sunt printre noi.

    Oricum, pe nea Marin si pe Suca n-o sa-i uitam niciodata… n-avem cum 🙂

Lasă un răspuns

