Trei culori urăsc pe lume

E evident că treaba asta nu interesează pe nimeni. Nici măcar pe mine.

Dezinteresat fiind şi negăsindu-mi ocupaţie, mi-am adus aminte de existenţa lor. Poate asta nu s-ar fi întamplat dacă aruncam acuarelele acum câţiva ani când am absolvit clasa a opta, dar firea mea nostalgică le-a găsit loc într-un sertar în lipsa oricărei utilităţi. Mi-am zis atunci că o să vină şi vremea când lipsa oricărui talent pictoricesc va avea nevoie de confirmare. Zilele trecute a fost vremea când.

Exact ca în vremurile când lustruiam bănci şi scaune, înmuiatu (cuvânt la a cărui pronunţie nu mă ruşinam atunci, dar acum da) pensulei (nimic altceva decât un penson) în borcănel şi trecerea lui prin culori au fost singurele două lucruri de înteles în opera mea creatoare. Restul intră la categoria: „ce dracu` e aia?” şi stârneşte reacţii precum: dacă aia-i o vaca, apăi mama`i cuptor cu microunde!, câinele ăla cu cioc zici că-i barză??!, mai bine te năşteai ciunt.

Inutil să vă spun ce am pictat pentru că nici pe departe nu a fost ceea ce mi-am propus. În final a rezultat o murdărie cu roşu si cu galben care intenţiona sa fie un lan de maci şi soarele. Dar n-a fost. Ofticat la culme, am dat roşu pe portocaliu şi-am pictat banane şi portocale. De ieşit a ieşit altceva, sincer n-aş putea să vă spun ce. O ultimă încercare mi-a fost fatală: de unde am vrut să ilustrez un lan de grâu cu galben şi-un alt soare cu roşu la asfinţit, am reuşit să portretizez în cel mai evident mod un tampon de şcolăriţă care, de emoţie că i-a dat un firicel de sânge, a făcut un pişu scurt şi concentrat.

Convins că dovada supremă a talentului meu s-a înfăptuit, arunc pensula, acuarelele, blocu de desen şi apa din borcănel. Mi-am promis să nu port ranchiună celor trei culori şi să admit că doar n-au încăput pe mâna cui trebuie. Corect.

Las arta în seama celor talentaţi şi revin la îndeletniciri apropiate de posibilităţile mele. Deschid televizorul. După 10 minute de” p+” si „p-” îmi pare rău că am renunţat la pensula, acuarele şi planse. Preferam înmiit murdăriile mele nevinovate şi tricolore decât mizeriile lor la fel de tricolore şi total vinovate.

Mi-am călcat promisiunea şi am ajuns să le urăsc. Pe galben, pe portocaliu, pe roşu, pe toate combinaţiile dintre ele şi pe toţi mânuitorii ce le umplu borcănaşu cu apă ca să poată ei să ne bage pensula-n coaste. Corect.

3 responses

  1. am ras de m-am cacat pe mine, la figurat bineinteles. esti si tu la randul tau un speshal, aveam o presimtire ,un sentiment spongios ca intalnesc un alt asemenea specimen. sanatate, numa’ bine 😉

    pese cred ca tre sa faci ceva cu freza ca nu te prinde, incearca niste suvitze, sau poate un permanent pt volum…

Lasă un răspuns

