Biserica on-line

Recunosc, n-am citit Biblia. Bâjbăi Crezul, am avut o tentativă de-a memora Preasfântă Născătoare şi tentativă a ramas, aşa că în-afară de Tatăl Nostru şi „înger, îngeraşul meu” nu prea am cu ce mă lăuda. Risc să ard în iad, mai ales că am chiulit şi la orele de religie în liceu.

Credincios, necredincios cum oi fi mă mai duc şi eu uneori la biserică. Aprind lumânări, ascult slujba, mă gândesc la ce-am păcătuit, la ce-o să păcătuiesc, mă rog să-mi fie iertat, îmi văd de drum. De aici incolo credinţa mea devine o chestiune personală, o tratez şi-o păstrez ca atare.

M-apucă`ntr-o zi curiozitatea de a vedea cine sau/şi ce finanţează biserica. Aflu că anu ăsta numa` de la buget vine o pomana de 284 milioane lei, la care s-or mai adăuga alte milioane bune din lumânări, prescuri, calendare, donaţii şi alte cele. Care`va`să`zică, nu de bani are a se plânge biserica anu ăsta, da` de făcut probabil o s-o facă. Enunţuri afumate precum „banu,ochiu dracului”  şi-au pierdut valoarea şi biserica s-a hotărât să cheltuiască nişte sume pentru treburi dintre cele mai lumeşti: post de radio, post de televiziune şi, bineînţeles, site. La care se adaugă, din milostivenia eroniaşilor de pretutindeni, o traistă de bloguri.

Resemnat cu destinaţia mea ulterioară la fundu` cazanului cu smoala, mă-ntreb:

– slujbele se mai ţin la biserică sau doar pe video-chat?

– dacă se pot depune acatiste on-line, mă taxeaza la numărul de caractere?

– pentru a aprinde o lumânare virtuală tre` sa ma autentific sau se poate şi în anonimat ?

– dacă-mi pică netu` în timpul slujbei e păcat?

– cine bate toaca pe site?

– când e emisiune pe trinitas tv tre` să stăm în genunchi?

– cât ţine postul virtual şi dacă ne putem spovedi pe chat?

…. plus alte întrebări de care voi face uz doar în scopuri ortodoxe.

Admit: sunt împotriva progresului! Prefer să merg la biserică decât s-o găsesc pe google, să aprind lumânări de ceară decât făcute în flash, să miroase a tămâie şi nu a procesor, iar la ieşire să apăs pe clanţă şi nu pe logout.

Ne vedem fie la biserică, fie la fundu` cazanului!

Aşa să ne-ajute Dumnezeu!

3 responses

  1. Pai sunt si calugari curati ca au bani de apa si sapun (si nu numai) din banii tai si a lui Vladut, ca n-ar putea sa se spiritualizeze in propria casa, lui ii trebuie clanta si lumanari. Apropo de lumanari vezi ca le poti aprinde si acasa si pe timp de iarna te mai ajuta sa te incalzesti. Amin

Lasă un răspuns

