Viaţa bate filmul

Periodic merg la cinematograf. Asta îmi trădează memoria scurtă şi-mi tratează, de fiecare dată, iluziile demontându-le brutal.

Scurta mea prezenţă în sala de cinema e aidoma convieţuirii de la bloc: nu-ţi alegi vecinii, ci-i capeţi după cum ţi-o fi norocu! N-aş vrea să cred că asta e măsura norocului meu dar, dacă e să mă iau după ultimele  experienţe, s-ar putea spune că n-am avut niciodată şansa să calc într-un rahat. De regula îmi cunosc 4-5 vecini înainte de a merge la film, pe alţii îi identific şi-i înscriu la categoria „inofensivi” până să se ia curentu`, iar pe unii (de fiecare dată prea mulţi) îi descopăr în timpul filmului fie după nume sau poreclă, fie după apelativul amical „coaie”.

La coadă la floricele (pe stil vechi – cocoşei, cu stil – pop-corn) începe experienţa de cinefil ambulant şi cu deficienţe de memorie.

Dibuieşti coada cea mai scurtă, ocupi loc şi treci pe modul „pinguin”: paşi mici, 3 în lateral, unu`n faţă. Realizezi că, deşi esti al 3-lea în rând, cumperi al optulea; distribui încărcatura şi plecaţi la locurile voastre.

Reclame, promo, coming soon, începe filmul. Audienţa, conform înscrisului de pe ecran, generală; conform realităţii din sală, parţială. Înca se mai intră , lucru pe care dacă nu-l vezi, îl auzi: coaie, e pe partea cealantă! | mă-ta e pe partea cealantă! | coaie nu fi prost! hai fă, calcă azi!. Filmul continuă, telefoanele care vibrează nu se aud, celelalte da. Scenă plină de romantism, revoltă în rândul 8: coaie, ce morţii lui de film e ăsta?, răspuns promt: artistic coaie!. Te concentrezi la film, dramatismul e maxim şi, apoteotic, punctul culminant vine la pachet cu revelaţia vecinului de cu două rânduri mai sus: să-mi fut una, ăsta-i ta`su!. Într-adevar, e taică-su`, dar asta o ştiam cei mai mulţi dintre noi de prin minutul 17 şi nicidecum nu aveam nevoie de confirmare. Se termină filmul, unii îşi iau nu doar hainele, cei mai mulţi da.

Te gândeşti că mai bine mergeaţi în parc, acolo nu eşti silit să calci pe flori sau floricele, ba dimpotrivă.

One response

Lasă un răspuns

