Decât

Din categoria: nu mai mă duc, gen, a vorbit proastele alea, complectat ş.a.m.d.

Există probleme cu mult mai grave în România decât o bagatela gramaticală sau de vocabular precum incriminatul „decât”, da` asta mi-a venit în cap acuma. Preferam să nu-mi vină sau, mai degrabă,  să nu aibă de unde`mi veni.

Te duci ca omu` la examen. Ai pix, n-ai foaie! Nasol…

– Colega, dă-mi o foaie te rog.

– Mai am decât 3 !

Te urci în autobuz, speri că l-ai nimerit pe ăla bun, întrebi un călător:

– Merge până la vitan?

– Ăsta? Decât până la unirii!

Te duci ( dar mai bine nu ) pe centură, vrei meniu complet, întrebi purtătoarea de orificii:

– Sus, faţă, spate?

– Decât faţă. Şi sus decât cu prezervativ!

– Spate nu?

– Decât după ce mă cac, da` nu-mi vine acuma…

Doar după ce te loveşti de atâtea ori de universalul „decât” îţi dai seama că asişti la o crimă: „decât îl omoară pe „doar” aşa cum „video killed the radio-star”, adica pe nesimţite.

Dacă oastea lui „decât” s-ar limita la 4 sau 8 clase, hai!, maxim 12, tot n-ar fi aşa de rău… Da`, de când cu moda asta de-a face facultate, tot semianalfabetu` are aspiraţii de intelectual şi, prin urmare, foarte mulţi „intelectuali” devin stâlcitori de limbă cu acte-n regulă. Şi asta chiar că-i rău!

Acuma am scris şi eu treaba asta, decât-decât s-or mai îndrepta lucrurile şi poate evităm, cu acest prilej, relansarea emisiunii lăsată orfană de George Pruteanu – „Decât o vorbă să-ţi mai spun”.

3 responses

  1. Asta-i subtilitate. 🙂 Sa nu uitam ca acuzativului i s-a facut si pomana de …in fine..multi ani. Toata lumea rade de primarul „care este”, dar nimeni nu stie exact de ce.

Lasă un răspuns

